

Jocul ”Cămara veverițelor” presupune completarea cămărilor a 2 veverițe cu ghindele necesare pe parcursul iernii.
Regulile jocului:
- fiecare jucător alege o cămară (o grilă cu 10 spații în care să-și așeze ghindele), o veveriță (una din cele două veverițe de nuanțe diferite) și 10 ghinde ce aceeași nuanță cu veverița aleasă;
- cel mai mic dintre jucători are prioritate la începerea jocului și trebuie învârtă săgeata roții de probabilitate care cuprinde cifre de la 1 la 3;
- în funcție de cifra indicată de săgeată, jucătorul completează spațiile din cămară cu ghinde;
- câștigă veverița care își umple prima cămara.
Una dintre problemele vârstei preșcolare o reprezintă lipsa de răbdare. Piticii vor "acum" și imediat ca lucrurile să se întâmple așa cum își doresc. Vă propunem o soluție care să îmbine utilul cu plăcutul, joaca și cultivarea răbdării. Jocul ”Cămara veverițelor” presupune completarea cămărilor a 2 veverițe cu ghindele necesare pe parcursul iernii.
Regulile jocului:
- fiecare jucător alege o cămară (o grilă cu 10 spații în care să-și așeze ghindele), o veveriță (una din cele două veverițe de nuanțe diferite) și 10 ghinde ce aceeași nuanță cu veverița aleasă;
- cel mai mic dintre jucători are prioritate la începerea jocului și trebuie învârtă săgeata roții de probabilitate care cuprinde cifre de la 1 la 3;
- în funcție de cifra indicată de săgeată, jucătorul completează spațiile din cămară cu ghinde;
- câștigă veverița care își umple prima cămara.
Faptul că piticul trebuie să își aștepte rândul pentru a învârti săgeata roții cu cifre ajută, în timp, la cultivarea răbdării și deschide oportunitatea discuției despre cum se simte atunci când câștigă sau pierde jocul.
Jocul conține 2 grile pentru așezarea ghindelor, 2 veverițe, 20 de ghinde si 1 roata cu săgeată.
Ce învață copilul în timp ce se joacă:
- numerele de la 0 la 10;
- să recunoască cifrele de pe roata probabilității;
- să asocieze fiecărei căsuțe din cămară o ghindă (corespondența 1 la 1);
- să dezvolte motricitatea fină prin așezarea veveriței și ghindelor pe grilă;
- să aștepte rândul celuilalt jucător;
- să adune ghindele cu un anume pas (1, 2 sau 3) pentru a completa cămara (a forma numărul 10);
- să folosească operația de scădere pentru a afla de câte ghinde mai are nevoie pentru a umple cămara;
- să descopere materiale senzoriale precum fetrul prin atingerea veveriței și ghindelor;
- să descopere cum se simte atunci când câștigă sau pierde jocul;
- să se concentreze asupra unei activități;
- să ducă la sfârșit o activitate.
Nu lăsați copiii nesupravegheați în timpul folosirii acestor activități deoarece ele conțin obiecte mici ce pot fi înghițite sau inhalate. Culorile și dimensiunile materialelor pot diferi în funcție de provideri.